Eurovíziu 2025 sledovalo 166 miliónov divákov

Infomix

Tohtoročný 69. ročník vo švajčiarskom Bazileji prilákal o tri milióny divákov viac ako minuloročná súťaž vo švédskom Malmö, uviedla Európska vysielacia únia (EBU).

Pesničková súťaž Eurovízia potvrdila svoje postavenie najväčšej televíznej hudobnej akcie na svete. Podujatie v roku 2025 sledovalo 166 miliónov divákov v 37 krajinách, uviedli organizátori, informuje AFP.

Tohtoročný 69. ročník vo švajčiarskom Bazileji prilákal o tri milióny divákov viac ako minuloročná súťaž vo švédskom Malmö, uviedla Európska vysielacia únia (EBU). Únia uviedla, že Eurovízia zaznamenala výrazný nárast účasti mladých ľudí, keď si ju naladilo rekordných 60 percent divákov vo veku 15 až 24 rokov.

Vo finále 17. mája zvíťazil 24-ročný Rakúšan JJ, vlastným menom Johannes Pietsch, so skladbou Wasted Love, v ktorej sa miešajú techno-beaty s opernými vokálmi. „Tohtoročná pesničková súťaž Eurovízia opäť ukázala svoju mimoriadnu silu spájať milióny ľudí na rôznych kontinentoch prostredníctvom radosti z hudby a spoločnej oslavy,“ povedal riaditeľ Eurovízie Martin Green.

Foto
Tohtoročný 69. ročník vo švajčiarskom Bazileji prilákal o tri milióny divákov viac ako minuloročná súťaž / rte.ie

Hlasovalo sa v 146 štátoch. Najviac divákov mimo Európy sa zapojilo v Spojených štátoch, Kanade, Mexiku, Spojených arabských emirátoch a v Juhoafrickej republike.

Podiel divákov vo Fínsku a vo Francúzsku (40 percent) bol najvyšší v histórii Eurovízie. Najvyššia priemerná sledovanosť bola v Nemecku s 9,1 miliónmi divákov. Ide o najlepšie čísla od roku 2016, uviedla EBU.

Na Instagrame bolo zaznamenaných 969 miliónov zobrazení a na TikToku 748,5 milióna zhliadnutí. Po víťazstve JJ sa na budúci rok bude podujatie konať v Rakúsku.

 

Zdroj: TASR