Skupinu Arcade Fire rozhnevala recenzia albumu

Infomix

Kritická recenzia bola napísaná ešte pred oficiálnym zverejnením albumu

Kanadskú skupinu Arcade Fire nahnevala recenzia ich nového albumu Everything Now na populárnej hudobnej stránke Stereogum. Že nešlo o pochvalnú recenziu, je vidno už z jej názvu ,,Pamätáte sa, keď boli Arcade Fire dobrí?" Muzikantov okolo speváka Wina Butlera toto hodnotenie natoľko rozladilo, že si založili falošnú stránku s názvom Stereoyum a zverejnili na nej vlastnú recenziu na svoj nový album.

V "autorecenzii" sa Arcade Fire nesťažujú priamo na negatívne hodnotenie ich albumu, ale pokúšajú sa uťahovať si z faktu, že recenzia vyšla ešte pred oficiálnym zverejnením albumu, ktorý vyjde až v piatok. Arcade Fire sa v recenzii na vlastný album snažia humornou formou protestovať proti tomu, aby sa albumy hodnotili ešte pred ich oficiálnym vydaním a naznačujú, že recenzenti píšu o niečom, o čom ešte nič nevedia. Články v kontroverznej rubrike sú pritom písané so znalosťou albumov, ktorých či už jednotlivé skladby alebo aj celý obsah býva väčšinou prístupný s predstihom pred vydaním albumu, aj keď často nelegálne.

Foto

Arcade Fire vznikli v roku 2001 v Montreale. V septembri 2004 vydali debutový album Funeral, ktorý zaznamenal veľmi pozitívny ohlas kritiky. Po ňom nasledovala štúdiovka Neon Bible (2007), s ktorou dobyli kanadský albumový rebríček a v americkom Billboarde 200 a UK Charte sa dostali na druhé miesto. S treťou štúdiovkou The Suburbs (2010) obsadili prvú priečku vo všetkých troch spomínaných hitparádach a na 53. ročníku udeľovania hudobných cien Grammy bodovali v najprestížnejšej kategórii Album roka. V októbri 2013 vydali štvrtý album Reflektor, s ktorým taktiež dobyli tri menované rebríčky. Ich aktuálny album Everything Now vychádza 28. júla 2017.

ZDROJ: SITA