Odborníci radili, Ako sa živiť hudbou

Infomix

Na podujatí nechýbal PR manažér Edo Kopček, marketér Martin „Kuxo“ Kukoľ alebo hudobník Martin Višňovský z kapely Chiki liki Tu-A

Prečo potrebujú hudobníci SOZU (Slovenský ochranný zväz autorský), PR propagáciu alebo sociálne siete? Aj o tom bola reč na podujatí LALA Experience, ktoré sa uskutočnilo 9.-10. novembra v košickej Tabačke a prešovskom Wave klube. O svojich skúsenostiach prišli porozprávať ľudia, ktorí sa pohybujú v hudobnej brandži už niekoľko rokov.

Na podujatí s podtitulom Ako sa živiť hudbou nechýbal Edo Kopček, ktorý robí hudobné PR už desať rokov pre rôzne slovenské kapely, ako Chiki liki Tu-A či Komajota, ďalej Martin „Kuxo“ Kukoľ, ktorý je marketér, ale zároveň manažér kapely Walter Schnitzelsson. O mýtoch a faktoch spojených so SOZOU zase hovorila Stanka Žáková a Róbert Osvald. „Sú rôzne mýty, ktoré chceme zbúrať. Aj preto tu bol napríklad Martin Višňovský z Chiki liki Tu-A, ktorý hovoril o svojich skúsenostiach so SOZOU, aj zo svojej 20-ročnej kariéry. Veď všetci dobre vieme, akú skladbu Chiki Liki Tu-A kedysi na túto tému natočili,“ priblížil Alexander Čerevka z občianskeho združenia LALA Slovak Music Export, ktoré podujatie organizovalo.

So vzdelávaním okolo hudobného priemyslu začali najprv v Bratislave. Ale keďže východ Slovenska je najväčšou muzikantskou liahňou, presunuli podujatie aj do Prešova a Košíc. Ako uviedol Čerevka, práve v Prešove sa ukázalo, že je tu silná hudobná komunita, ktorá ocenila rady odborníkov. „Je tu veľa hudobníkov, veľa šikovných ľudí a je to vidieť aj dnes v Prešove. Je zaujímavé, že keď sme robili predpredaj, tak bol nulový. Hovorili sme si, že do kelu, snáď tu bude aspoň 20 ľudí. A nakoniec to bolo úplne nad očakávania. Museli sme pridávať stoličky, takýto záujem sme až nečakali,“ povedal prekvapený Čerevka.

Zároveň dodal, že v takýchto vzdelávacích networkingových podujatiach na východe plánujú pokračovať. Nabudúce možno zavítajú aj na Spiš. Kedy to presne bude, a s akou periodicitou, zatiaľ konkretizovať nevedel. Potenciál a zmysel v tom však vidí a rád sa s podujatím vráti na východ, čo najskôr.

 

Galéria k článku

LALA Slovak Music Export je neziskové občianske združenie, ktoré tvoria ľudia z praxe, ako promotéri, PR-isti, organizátori festivalov alebo nezávislí vydavatelia. Rôznymi aktivitami sa snažia pomôcť nezávislej slovenskej hudobnej scéne. Podporujú najmä vzdelávanie, spoluprácu, networking. Ich cieľom je vytvoriť koncepciu dlhodobej podpory a prezentácie slovenskej hudobnej scény v zahraničí. Darí sa im to aj prostredníctvom kompilácie Ostrov hudby, kde prepájajú nezávislé vydavateľstvá a slovenských alternatívnych hudobníkov.

 

Zdroj: PR Edo Kopček